Gastvrijheidsonderzoek 24 april 2019
Afgelopen maand is er door het OOMT (Opleidings- en Ontwikkelfonds Motorvoertuigenbedrijf en Tweewielerbedrijf) een gastvrijheidsonderzoek uitgevoerd. Wij willen graag tevreden klanten en onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn, maar op een gegeven moment zie je zelf niet meer wat je kunt verbeteren. Iets met tunnelvisie en oogkleppen op hebben, vandaar dat wij dit wel eens wilden onderzoeken hoe het bij ons met de gastvrijheid is gesteld. Hoe gastvrij is Autobedrijf Otten?
Wat er precies is gedaan
Wij hebben via het OOMT een gastvrijheidsonderzoek aangevraagd. Dit hebben we intern niet verteld natuurlijk, we wilden hier graag een realistisch beeld van krijgen. Een mystery shopper (gastvrijheidscoach) heeft vervolgens, zonder dat wij dit wisten, een bezoek aan ons gebracht. Ook is er telefonisch en via email contact opgenomen en is de vindbaarheid online en onze website bekeken. Al deze bevindingen zijn genoteerd en door een adviseur grondig bekeken en geanalyseerd. De uitkomsten zijn met ons besproken en geëvalueerd.
Wat hieruit is gekomen
Door dit gastvrijheidsonderzoek hebben wij een beter beeld gekregen van hoe een (potentiële) klant de gastvrijheid van ons bedrijf en van onze individuele medewerkers ervaart. We hebben een aantal tips gekregen om onze gastvrijheid nog verder te verbeteren. Een van de tips was om er aan de buitenkant meer openheid en sfeer aan te brengen. Dit is iets wat we binnenkort willen aanpakken, om het van de buitenkant een groenere en open uitstraling te geven. Ook gaan we eind mei met het hele team een workshop volgen ‘Door de ogen van de klant’.
Heb jij nog tips voor ons?
Wij staan altijd open voor tips, suggesties of mogelijk verbeterpunten. Heb jij voor ons een tip, dan horen we dit graag!
Laat het ons weten!
Tips of verbeterpunten